Out of Africa

De grote boze stad van Afrika; Johannesburg. In de afgelopen week heb ik er vier dagen in rondgelopen, zonder te worden beroofd, verkracht of vermoord. Ik heb mij er zelfs geen moment onveilig gevoelt! Het heeft er waarschijnlijk gewoon mee te maken om op het verkeerde moment op de verkeerde plek te zijn, dusis in mijn optiek Amsterdam net zo gevaarlijk. De hele week heb ik eigenlijk vrij weinig uitgevoerd! Ik ben wat keren naar de bioscoop geweest, heb de tijd van mijn leven gehad in alle taxi busjes, en heb gisteren een bezoek gebracht aan het zeer indrukwekkende apartheidsmuseum.
Afrika is voor mij bijna over. Morgen vlieg ik om half drie plaatselijke tijd naar Qatar, waar ik acht uur (!) overstaptijd heb. Donderdag ochtend gaat de reis verder naar Sao Paulo waar ik weer moet overstappen naar Rio en daar rond middernacht aankom. Op mijn weblog heb ikoverigens een kaart gemaakt waar je mijn hele route ongeveer op kan zien die ik tot nu toe heb gemaakt!

Afrika is een fenomenale ervaring geweest! Ik stond heel even in mijn eentje op het hoogste punt van Afrika, heb gewandeld met cheeta\'s en leeuwen, ik heb de big 5 gezien, de enorme victoria watervallen, witte haaien en de mooiste zonsopgang ooit in de sossusvlei in Namibië. Ik heb duizenden foto\'s gemaakt, heb honderden mensen ontmoet en mijn ogen uitgekeken aan al het wonderlijk natuurschoon dat dit continent te bieden heeft.
Al met al is er teveel om op te noemen, en prijs ik mijzelf gelukkig met alles wat ik gezien en gedaan heb. Afrika is een wonderlijk stukje aarde dat iedereen zou moeten ontdekken, ook al blijf je liever dicht bij huis. De ervaringen die je hier kan opdoen zal je waarschijnlijk nergens vinden in Europa.
Drie maanden waren eigenlijk tekort, maar ik heb mijn tijd altijd goed benut. Ik ben toe aan een nieuwe omgeving en een ander soort mens, en ben blij dat ik weer verder ga!
Last van heimwee heb ik bijna nog niet gehad (even afkloppen) en ik denk ook niet dat dat snel zal komen. Ik kan bellen en skypen wanneer ik wil, dat maakt het natuurlijk ook een stuk makkelijker! Nog niet zo heel lang geleden was een reis naar Afrika een hele onderneming en koste het twee maanden voordat de brief die je had verstuurd thuis aankwam!

Ik hou het kort deze keer, maar wil iedereen wel bedanken voor alle reacties! Ze zijn altijd fijn om te lezen en maken mijn dag weer wat beter! Ook al zijn de dagen hier met minstens 25 graden niet heel slecht te noemen... ;-)
Volgende stop: Brazilië!

mike.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!