Strandseizoen voorbij!

Haai!

Vorige week hebben we weer afgebroken, het strandseizoen is weer voorbij. Het geld is bij elkaar voor de reis, maar dat betekent niet dat ik het wat rustiger aan ga doen. Nog steeds ben ik lekker aan het werk, want al het geld is natuurlijk meegenomen als ik eenmaal weg ben, en dat duurt niet zo lang meer!
Met nog maar anderhalve maand voor vertrek begint het toch wel erg te kriebelen! Op mijn verjaardag een maand geleden heb ik van familie en vrienden een hoop mooie, en praktische cadeaus gehad, en van mijn collega's van zeezicht een prachtige backpack, jongens, nog bedankt daarvoor! Dat heeft mij al een hoop gescheeld met de voorbereidingen.
Vorige week heb ik ook mijn maandlenzen opgehaald. Deze lenzen kan ik een maandlang dag en nacht inhouden, wat me een hoop gepruts zal schelen! Toen we toch bij de pearl waren merkte mijn lieve moeder op dat ik ook wel een goede zonnebril nodig zou hebben. Toen ik eenmaal een mooie ray ban ophad was de keuze snel gemaakt, hij was alleen wel wat 'duur'. Gelukkig had ik nog een verjaardagscadeau tegoed van pa en ma! Moeders gunde het me van harte, vaders was er wat minder blij mee.. hehe..
Onverwachts heb ik een vrije dag, dus ga ik shoppen voor spullen die ik nog nodig zal hebben, denk aan medicatie, toiletartikelen, kleding en nog veel meer. Gelukkig heb ik de belangrijkste dingen al in huis zoals de backpack en de fotocamera.
Vandaag zou ik eigenlijk weer beginnen met werken in Rotterdam in het kunsthalcafé, maar vanwege de kunstroof(!) begin ik morgen pas. Ik kijk er erg naar uit om nog even ergens anders te gaan werken, dat geeft toch weer even een andere kijk op je omgeving, en ben ik ertoe in staat om alles even goed op een rijtje te zetten van wat ik allemaal nog moet doen voor het 3 December is.
Zo ben ik nu ook bezig met de visa voor Afrika. Ik wil zo min mogelijk van te voren vastleggen, maar wil ik enigszins lekker kunnen reizen is het handig om je visa goed op orde te hebben. Daarom ben ik goed aan het bedenken waar ik ongeveer naartoe wil in de drie maanden dat ik in Afrika zit.

Ook is het handig om me goed in te laten enten tegen rabiës. Het is geen vereiste in de landen waar ik naartoe wil, maar mocht je het tóch oplopen heb je wat langer de tijd om naar een ziekenhuis te gaan dan zonder de prikken. Het kost even wat, maar kan uiteindelijk wel je leven redden.
Naast de laatste vaccinaties heb ik op reis ook malariapillen nodig. Je kan tussen 2 varianten kiezen: Malarone, of Lariam. Over beide is wat te zeggen maar hier even de feiten op een rijtje:

MalaroneLariam

Eenmaal per dag 1 tablet

Eenmaal per week 1 tablet

Bijna geen bijwerkingen

Veel bijwerkingen, p.p. verschillend

€ 3,- per pil

€ 7,- per pil

1 dag van te voren beginnen, 7 dagen na terugkomst afmaken

3 weken van te voren beginnen, 4 weken na terugkomst afmaken


Ik heb de lariam variant 3 weken op proef gehad en er geen bijwerkingen aan overgehouden. Als jullie een beetje kunnen hoofdreken ben ik ook voor 3 maanden Afrika veel minder kwijt voor de lariam dan de malarone, én hoef ik niet zoveel pillen mee te nemen, dus lijkt me dat een makkelijke keuze. Ik mag ze meenemen als ik mijn laatste rabiës prik heb gehaald bij de reisdokter begin november, rond die tijd moet ik dus ook al beginnen met het slikken ervan, wat iedere week op een vaste dag moet bij een maaltijd. Heel belangrijk dat ik dat dus niet vergeet...

Nog 'maar' anderhalve maand guys! Het lijkt zo lang, maar is zo voorbij. Gelukkig ben ik nog niet zenuwachtig uitgevallen, en gebeurt dat ook voorlopig nog niet. Maar uiteindelijk denk ik dat de zenuwen mij wel zullen vinden, al zal het een dag voor vertrek zijn.

Mike.

Reacties

Reacties

Vaplu

Een goede keus, die Lariam! Maar wat gebeurt er als je deze een dag te laat inneemt...(want dat gaat gebeuren!)
Veel plezier met je laatste inkopen!

inge

Hoi Mike
leuk je blog en goed geregeld allemaal je gaat ons missen want ik ga jou in maart schrijven dat we weer opgaan bouwen en dan kijk je vast weer de kriebels maar dt kan je goed weerstaan.

Tom

Hey Mikie,
Goed om te lezen dat het allemaal zo lekker loopt. Ik ben soms wel plaatsvervangend zenuwachtig :p. Heel jammer wel dat ik niet naar je toe kom. Spannend!
Gr, Tom

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!